Něco za něco
Výstavní projekt Něco za něco v rámci plenéru studentů v obci Lubná 5. – 11. 4. 2018.Rádio Brněnská škola
Živé rozhlasové vysílání Ateliéru environmentu - dokumentace devítidenního projektu.ARCHAEOLOGICAL DREAMS: CHEATING DAMAGE
SKUPINOVÁ VÝSTAVA ATELIÉRU ENVIRONMENT VE SPOLUPRÁCI S GENERÁTOREM NÁHODNÝCH NÁZVŮ VÝSTAVProject Program
Zadání LS 2016Stěhování
Zadání ZS 2016Zahrada
Výstava v Galerii U kolenVšem
Výstavní projekt studentů Ateliéru environmentu Fakulty výtvarných umění v Brně pro Galerii Cyril v ProstějověArchiv ateliéru
Zadání ZS 2014/15Koncepce ateliéru bývá v rámci institucí uměleckých škol formulována na základě ideální představy vedoucího. Společný jazyk, náplň ateliéru Environmentu FaVU VUT v Brně ale spoluurčují také proměnlivé okamžiky, společenství studentů, jejich zájmy a především tvorba a diskuse v rámci studia. Tak se současní studenti a někteří absolventi pokouší zevnitř, ze svých perspektiv formovat určitý systém archivu, který by o ateliéru vypovídal, a to ve vztahu k přítomnosti, budoucnosti i minulosti.
Prezentace umělce / AEN pro ART
Zadání LS 2015Pět dnů (25.–29. 5. 2015) a pět na sebe navazujících akcí v prostředí tradičního kina vymezuje prostor pro uvažování studentů ateliéru Environmentu nad vztahem umění a umělce k divákovi, publiku, publicitě. Prostorové rozložení na stupňovité hlediště, jeviště a projekční plochu nabídne rámec pro experimentování s různými formami autorské prezentace (slideshow, video, performance, happening, akce, přednáška apod.), umožní se zabývat otázkou sebeprezentace umělce. Projekt mj. směřuje k definování ateliéru zevnitř. Díky spolupráci s organizátorkami sousední Galerie Art (GRAU KLLKTV, o. s.) mohou být akce průběžně reflektovány i ve statickém výstavním prostoru. Prezentace studentů AEN ve výstavních prostorech Kina Art potrvá do 21. 6. 2015.
Tutoriál
Zadání ZS 2015/16
Jak říká anglická Wikipedie: "Tutoriál je jedním ze způsobů, jak sdělovat poznání."
Budoucnost
Zadání LS 2013/14„Všeobecnou pozornost dnes na sebe strhují dva zdánlivě kontrastní obrazy budoucnosti. Jako by většinu lidí obtěžovalo vůbec o budoucnosti přemýšlet, předpokládají, že svět, jaký znají, bude trvat navždy. Představit si zásadně odlišný způsob života nebo dokonce nějakou zcela novou civilizaci je pro ně obtížné. Uvědomují si, že věci se mění, avšak předpokládají, že dnešní změny je nějakým spůsobem minou a že nic neotřese důvěrně známou ekonomickou a politickou strukturou. S důvěrou očekávají budoucnost jako pokračování přítomnosti (...) Stále populárnější se stává tísnivá vize budoucnosti. Mnoho lidí se sytí stravou skládající se ze špatných zpráv, katastrofických filmů a hrůzostrašných scénářů, které publikují prestižní think tanky (expertní týmy) a v nichž se dospívá k závěru, že budocnost není možné odvozovat z dnešní společnosti, protože tato společnost nemá budocnost vůbec žádnou (...)“
Alvin a Heidi Toffler: Revoluční premisa, Nová civilizace, 2001
Domnělý výskyt
Projekt koncipovaný studenty Ateliéru environmentu, FaVU VUT v Brně pro přehlídku Sochy v ulicích – Brno Art Open, 13. 6. – 31. 8. 201310. téma koncepce Sochy v ulicích – Brno Art Open project – Viliam Debnár (1968)
Jiné město
Společný projekt studentů ateliéru Environment FaVU, VUT Brno a ateliéru prof. Corinny Schnitt, Hochschule für Bildende Künste, HBK Braunschweig vzniká na výzvu 4AM/Fóra pro architekturu a média, (v rámci jejich programu Medium výstava). LS 2013Výchova
Zadání ZS/LS 2012/13Motto: „Dítě, když se narodí, když vstoupí do našeho světa, ví o něm všechno a není potřeba je ničemu učit. Jenomže sotva opustí klín matky, obklopí je houf ušlechtilých samic a ty se nad novorozenětem skloní a spustí ŤUŤUŤUŤUŤUŤU ŇUŇUŇUŇUŇUŇU. Dítě oněmí hrůzou. Více než rok není schopno kloudného slova, zpočátku jenom leží a neartikulovaně řve. Rehabilitace po porodním šoku trvá léta. Úkolem Neutilitární pedagogiky je pomáhat každému na této nelehké cestě.“ Prolog z pořadu Neutilitární pedagogika Josefa Daňka a Blahoslava Rozbořila
Solidarita
Zadání ZS 2012/2013Motto: „Na znak solidarity s nedávnymi svetovými udalosťami, neprerušujte v nasledujúcej minúte činnosť, ktorú robíte práve v tejto chvíli.“ Roman Ondák
„/lat. soliditas – pevnosť, stálosť/ - vo všeobecnosti vzájomná závislosť prvkov celku či už živého organizmu, alebo spoločnosti. V užšom slova zmysle morálny postoj, cnosť…“
Cyklostezka
Zadání ZS 2012/2013Od společenské angažovanosti až po introverntí zkušenost