2016
Spolukurátorská a organizační práce na ateliérové výstavě Project Program v galerii Divus / Perla ve Vraném nad Vltavou.

Výstavní text:
PROJECT PROGRAM / 23.4. – 12.6. 2016
Vystavující:
David Bartoš, Barbora Ciprová, Michal Čepelka, Lucie Hlouchová, Martin Hurych, Karolína Ivanová, Viktor Jelen, Tereza Kašparová, Nikola Preťová, Kristýna Reisová, Kateřina Sieglová, Alice Šindelářová, Veronika Šmerdová, Anna Tesařová
Vedoucí ateliéru:
Barbora Klímová, Matěj Smetana

Project Program je kolektivní výstavní projekt studentů ateliéru Environmentu FaVU, který vzniknul na základě projektových zadání. Ta však tentokrát nebyla navržena vedoucím ateliéru, ale oslovenými umělci, teoretiky a dalšími osobnostmi z české i zahraniční umělecké scény. Tento formát semestrálního zadání byl inspirován programem Nova Scotia College of Art and Design, který se uskutečnil na přelomu 60. a 70. let 20. století. Jako ateliér jsme se rozhodli na úspěšný projekt navázat a tento semestr věnovat reakcím na výzvy osobností, které nás zajímají a ceníme si jejich práce. Tito lidé pak byli jménem Barbory Klímové, vedoucí ateliéru, vyzváni k zaslání semestrálního zadání. Autority měly možnost striktního vymezení úkolu či navržení volného zadání pro širokou škálu realizací. Umělci, kteří na oslovení odpověděli jsou: Jill Magid, Raqs Media Collective, Liam Gillick, Constant Dullaart, Roman Ondák, Osamu Okamura, Yves Netzhammer, Boris Ondreička a Attila Szücz. Dále byla možnost reagovat na některá z historických zadání realizovaných na Nova Scotia College of Art and Design v letech 1968 a 1969. Konkrétně se jedná o úkoly od těchto osobností: Robert Barry, Douglas Huebler, Lucy R. Lippard, Jan Dibbets, Sol Lewitt, Mel Bochner, Robert Smithson, Lawrence Weiner, Dan Graham.
 Od 17. do 22. dubna probíhala na místě ateliérová dílna, během které se instalovaly již hotové projekty, a zároveň se organicky vyvíjela site-specific díla, reagující na unikátní prostor a historii vranské papírny. Výstava by měla být nejen představením všech výtvarně zpracovaných odpovědí na autorská zadání, ale uchopovat i témata, jako jsou limity klasické mistrovské školy, obecné otázky uměleckého školství či možnosti a úskalí ateliérových zadání. Vnímáme ji jako podnět, na který se dá stále reagovat. Pro každého je zde tedy možnost využít prezentovaná zadání k vlastnímu tvůrčímu zpracování, ať už ve fyzické nebo jen myšlenkové rovině.